Wednesday, November 16, 2011

Baskin Robin Ampang Point

Semalam birthday Epul, seperti biasa dengan last minute, aku call Baskin Robin Ampang Point tanyakan ada tak kek utk 2 orang makan.
Sekali ada 2,satu ice cream flavor strawberry dan lagi  satu flavor cookies and cream. Aku berhajat nak beli ice cream chocolate chip atau mana2 flavor chocolate,Epul suka flavor chocolate and vanilla jer. Tapi memandangkan itu je yang ada,sudahnya aku book la yg cookies and cream tu. Then dia just catat no phone,even nama pun tak nak amek.Bila aku tanya tak perlu amek nama ke,baru la nk tanya nama apa. Dia cakap bila datang kedai just mention nak amek kek yg dah booked.

Jam 4.30pm tu, aku pon siap2 la nak gi amek kek tu. Sampai jek kat BR, ada 2 staff pompuan. Sorang ni dtgla assist. Aku pon cakap la aku nak amek kek yg dah booked via phone. Sekali dia mintak resit, aku pon ckp la yg aku booked by phone, haruslatakde resit. Dia cam blur2 pastu cakap kalau nak amek kek kena ada resit. Aku pon ulang balik kisah booking aku tu. Pastu dia cam blur2 lagi, pegi check cake, then bgtau kek yg aku booked tu dah ada yg beli. Aku pon hangin la, dahla nak cepat,skali takde plak kek yg aku nak.

Then dia panggil lg other staff since dah nampak muka aku cam pissed off. Yg lg satu staff ni dtg and apologize sbb katanya kwn dia tu new staff. Then aku kena ulang lg skali cerita tadi. Last2 mmg kek tu dah dijual, sebab diaorg tak tau yg ada org booked kek tu. Budak yg jwb call tu,dah habis shift and dia x mentioned apa kat member yg next shift.
Eeeiiii  geramnye...!!! Tp benda dah jadi so aku pon carila cake lain.

Last2 aku beli cake ni. Agak besar padahal nak makan 2 orang jer.

Tak menarik sangat rupanya.


Lagi satu yg tambahkan sebab aku rasa nak blacklist BR Ampang Point ni, aku ada tanya pasal voucher utk hadiah BR.

Me: Kat BR ade boleh beli voucher ice cream kek as present tak?

Staff A : Voucher?? (ngan muka blur2) Kita ada jual ke voucher kek? (tanyakan kat supervisor dia yang sibuk borak)

Supervisor : Voucher kek?? Mana kita ada jual voucher kek (dgn intonasi yang agak kerek, tak pasti sebab mengacau sesi sembang dia tu agaknya)

Me: Owh, takde ya. Takpela,sbb tgk kat Haagen Dazs tu ada jual,just tanya ingatkan kat BR ada jugak.

Supervisor : Itu Haagen Dazs,kat BR mana ada.(still dgn intonasi yg kerek)

Aku confused,perlu ke intonasi yang kerek tu,kalo jawab baik2 tak boleh ke.Aku tanya as a customer. Sepatutnya kena layan customer baik2. Aku pon mls sgt nak layan,terus bayar and cepat2 blah. Tak akan aku dtg BR ni,walopun dekat ngan rumah aku.Pantang betul kedai yg kurang customer service ni. 

No comments:

Post a Comment