Sunday, June 12, 2011

De Templer Restaurant

Tengah hari tadi Umi cadangkan makan kat luar. Umi mentioned kat deretan kedai Taman Melati tu ade byk restoran. So nak gi try la. Aku pon penah gak ckp kat Epul nk mkn kat restoran makanan cina kat situ,tp asik nantila,nantila,sudahnye x pegi2 sampai hari ni.

Kiteorg surveyla mana restoran yg menarik kat situ. Ada sate kajang Hj Samuri, Nasi dagang Ulik Mayang,Leha Kelfood,restoran mamak dan restoran makanan cina yg aku ckp tu. Ade la lg restoran lain,tp x ingt la plak aku nak namakan semua.



Bila Umi ckp jom  pegi restoran makanan cina tu,aku dah bersorak gembira,dlm hati jer la,hihihi

Nama restoran tu 'De Templer'. Makanan die boleh la tahan. Kiteorg order dim sum, tart telur, ikan siakap rasa khas,sayur campur, sotong black pepper dan sesame mango chicken. Boleh order medium or large portion. Since kiteorg x ramai,kiteorg order medium portion jer la. Dim sum die agak sedap.Memang la takleh lawan yg kat Mandarin Oriental Hotel tu. Pastu nasi plak die serve letak dlm bekas comel yg preserve rasa panas nasi tu. Kalo nak mkn bertambah kira ok la,nasi tu still warm.

Some of the menu

Sebelum

Selepas

Kiteorg dtg kat situ dlm around jam 12 lebih camtu, xdela ramai sgt org kat restoran tu. So, servis pon xdela mengecewakan. Bila dah jam 1 lebih,barula makin ramai org.

Total utk 4 org makan utk menu kat atas tu RM116++. Aku x tau la nak ckp murah ke tak utk standard makanan cina ni. Kalo nk compare ngan Restoran Chan Abdullah tu,maybe agakla pricey kot. Tp in term of rasa makanan aku lg berpuas hati kat restoran ni. Tu komen dr selera tekak aku la. Maybe org lain rase lain plak.

So sape yg nak pegi restoran ni, refer address kat bwh yer..

DE TEMPLER RESTAURANT
No 17G & 19G,
Jalan Melati Utama 4,
Melati Utama,
53100 Setapak
Kuala Lumpur
Tel: 03 - 4105 8000

Hmm... nnt nk try restoran makanan cina yg kat Bukit Antarabangsa tu la,

No comments:

Post a Comment